Albaas

Alla inlägg under juni 2011

Av Alba Coolizz - 29 juni 2011 18:02

Hej bloggen! Här kommer lite bilder eller inspiration från dagen! från weheartit!

Tumblr_lnk704faal1qd3f5co1_500_large




Tumblr_lnk6kpxvsc1qj97o1o1_500_large


Tumblr_lm8iozn29m1qglzmpo1_500_large


Tumblr_lm9sdextua1qcgyqko1_500_large


Beautiful-cute-fashion-girl-girls-light-favim.com-82070_large


Härliga bilder va? Det tyycker iaf jag,  fett asså=D Hahaha

Av Alba Coolizz - 29 juni 2011 16:58

Cha, cha! Jag kom precis hem från stranden nu. Det var  kul! Jag träffade mina kusinbarn/"småglin", dom är ju bäääst!! 

     Ska åka dit igen efter ett litet tag för vi ska grilla där, egentligen skulle jag ju träffa min kompis å spela minigolf men det blir inte av. Men det är ju görr att äta lite grillat för en gång skull å va lite mer i Sommarstugan i lääjet^^

  Men som sagt var det super mysigt på stranden,  å jag badade som en galning typ 30 min!!... eller mer... =D 

      Kommer upp bilder från midsommar å alla bilder från Öland å lite dagar innan Öland meed!


P.S Har säker fått en väldigt synlig rand vid min binini vid detta lageet! WIIHOO!

Satsar på att bli jätte bruun!

Av Alba Coolizz - 29 juni 2011 11:08

Hejsan, svejsan! Nu stcker jag snart ner till stranden! =D Ska bli så kul å träffa mina söötssar! =D 


HEJDÅ <3

Av Alba Coolizz - 28 juni 2011 23:30

Hej bloggen! Nu ligger jag här i sängen med min fina laptop, å typ chillarsönder, chillar så jag snart kommer somna! 

   Jag vill bara säga dagens DISS idag å det är att: Jag har glömt min skinjacka på Öland å i den låg mina cykelnycklar! F***! Så nu måste jag leta efter mina andra (funny)....NOT!    

Men innan jag gör det vill jag bara säga tack till Moaa! Jag blev veckans blogg på hennes blogg!

(se hennes blogg HÄÄR!! Vill du se hennes inlägg tryck HÄÄR! 


       Nu över till morgondagen:

 


Här är jag å mina kusinbarn å gudsyskon!  Underbara varelser!

Dom träffar jag imorgon! +Den lilla busungen neder!


 

Lilla trollungen!


 

Vad har du bakom ryggen?


 

Hon tittar bort mot världen!


Visst är mitt lilla kusinbarn å gudsyster aldelles bedårande söt å sin aldelles egna lilla typ!

      Snart, eller ne... inte riktigt snart men om några månader så får jag ett nytt kusinbarn! Ska bli SÅ kul! =D 


Nu måste jag leta efter min dumma cykelnycken! blää! That´s life! Och så tänkte jag slänga in mina kläder i garderoben! Thhihihi =D;)


Hejdåå!

Av Alba Coolizz - 28 juni 2011 18:43

Hej bloggen!

Nu sitter jag här å kollar på:

 Och har precit ätit upp mina popcorn! Yummmy!


Och måns zelmerlöw är ju programledare! Han är ju jätte duktiig! =D Och snygg och Seexxxi!

  Seriiöst!   I´m dyying! =D


OMG, NU SJUNGER EN ANNAN SNYGGING PÅ SCEN! DANNY:


    Denna låten sjunger han! (just nu alltså, detta inlägget kommer ju lite senare)

      Det är säkert mer "unga" som kollar på Allsång på skansen när Måns Zelmerlöw har programet!


      Men nu kommer vi till nåt annat! Jag är ju hemma nu från Öland kom hem ungifär för nån timme sen, vi har ätit sill å poteter. Gött! Och jag har typ gossat sönder min hamster Cezar! Han har saknat mej lika mkt som jag har saknat honom!!! NOT! =D<3  Jo!! He love me, but not more that I love myself!!! Hahaha!

     Jag saknar Bellman lite! =( 

Nu ska jag kolla klart på Allsång... sen så ska jag blogga lite mer tror jag... Jag lovar att jag kommer upptadera 1000% mer en jag har gjort när jag var i Öland!!

     

        




Av Alba Coolizz - 27 juni 2011 19:47

Hej mina kära läsare! Hur mår ni? Jag mår i alla fall great^^ Jag åt lite mat för ett tag sen (korv å bröd och stekt egg, super gott efter en varm dag som idag)

Idag såg min dag ut så här:                                                  
                  

På morgonen så åkte jag å Mammi till Färjestaden (som ligger i Öland) där träffade vi en jätte god vän, som jobbar där men bor i Kalmar, hon har bott i Varberg men flytade dit för några år sen, hon är jätte snäll. Men iaf vi tog en liten brush med henne, jag åt våfflor med sylt å grädde. Det var super gott, måltiden avslutades med en stor glass (nyttigt va... aaa jagvet). Sen kollade vi lite i affärerna, det var väldigt coola grejer i vissa affärer, typ massa coola statyer å coola keramik grejer, men sen blev det för varmt så vi cyklade tillbaka hem igen (eller alltså till våran vän som vi bor hos) å tog med oss pinik å satte oss vid stranden, jag tänkte bada men jag gjorde inte det, för det blåste för mycket. Men då spelade vi minigolf igen (resultatet: Aba-34p och mamma-31p) och jag förlorade, SKITT! Men jag är "inte" en dålig förorare....

     Ni kanske ser på min rubrik att det står "Bellman in my <3" och Bellman är ju vår kompis hund som vi bor hos, han är en sprigel speniel, och världens snällaste, hanär 11 år med han springer fortfarande jätte pigg..   Igårvar jag ute med honom (idag med förresten) åsså kom jag till en väg som jag inte visste om jag kunde gå på, och jag visste inte om den vägen gick till vår kompis hus, åsså tänkte jag att jag går tillbaka samma väg, men så sa jag typ så här:                                                  
                                         

-Hem Bellman, hem. Vet ni vad an gjorde då....? Jo, han tog lite av koplett i munnen åsså gick han det vägen som jag inte trodde man kom hem till, men så började jag känna igen mej å vipps så var jag hemma. Världens finaste å snällaste hund alltså! 

Nu har jag skrivit hur mkt som helst, men bättre en inget iaf" Ni få ha en jätte trevlig kväll å sova gott, detta blir mitt sista inlägg för idag!

Nu ska jag packa ihop minagrejer tills imogon, för vi ska ju åka imorgon.(BLÄÄ, Vill inte... Men det måste man ju, jag kommer iaf  blogga lite mer när jag kommer hem iaf) Vårt tåg imorgon  går   runt tolv,halv ett så jag å mammi hinner gå på stan i Kalmar lite, mysiiigt!

//Alba

P.s Igårkväll var det jätte mysigt, vi åt god mat å spelade minigolf då fick jag typ 41 och idag fick jag 34 bättre är det ju iaf =D<3f

Av Alba Coolizz - 26 juni 2011 17:45

Hej bloggen! Jag har varit ute med Bellman nu en liten runda innan det så åkte jag och vår kompis som vi bor hos å mamma in till stan, och åt god mat (jag åt hamburgare och sen åt vi glass jag tog: regnbågsglass-det vara olika smaker i ett åsså tog jag tuttifrutti marshmellows-den smakade för sött, så den var inte så god med det var marshmellows bitar i den så det gav ++. Sen hade jag på grädde och hallonsylt också!) Sen gick vi lite på stan i kikade i affärerna (me like)! Men vi hittade inget vi ville ha...

    Sen åkte vi iaf till kungafamiljens "lilla sommarstuga" som finns i öland! Det var väldigt fiint, och deras trädgård-OMG! Men dom var såklart inte där nu, skulle du vilja att nån typ skulle kolla in i ditt "slott" när du typ äter eller vsh. Jag har såklart tagit massa bilder, men dom visar jag för er när jag kommer hem igen (och deyt gör jag på tisdag kväll, blir det nog).

      Men nu vill jag ge er dagens

Dagens hissar:

Är att det har slutat regna

  

Det är ju strålade sol ute nu på Öland!

Och min andra hiss är att  vi har varit i Öland "huvudstad" och varit på stan å käkat god mat+glass och sen varit på kungafamiljens "sommarstugeslott"!

Och sist men inte minst min sista hiss för dagen är att snart ska vi åka ner till stranden (eller lättare sagt campingen) där kanske jag ska ta ett dopp i havet å sen ska ci spela minigolf å sedan ska vi käka god mat på restaurangen som ligger där nere, dit ska vi iaf cykla.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kommer vi tyvärr till dissarna, okej nu kör vi min första diss är:

Att mina älskade Vilmis åkte hem idag =(=( Love u Vilma! Hennes pappa ska jobba denna veckan så dom var tvungna att åka hem... BAD!

Min andra diss är:

Att jag har typ missat tusenserier jag ser på... men jag kanske kan se nårra när jag kommer hem om jag inte bara vill bada hela tiden som jag säkert vil...

Och min sista diss är att jag typ har 200 olästa blogginlägg på bloglovin men allvarligt palla lläsa om allas liv... så jag markerar ALLA som lästa nu!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja... det var nog dagens hissar å dissar! 

Nu ska jag nog lägga mej i trädgården å sola lite, sen så ska jag fixa iordning mej till kvällen på campingen -Vi ska käka god  mat å spela minigolf och kanske ta ett dopp i havet!  

Ni får ha det toppen bra så hörs vi nog imorgon!

//Alba¨


P.S Imorgon så ska jag å mammaa träffa en god vän från kalmar åså!


Av Alba Coolizz - 26 juni 2011 17:34

Här kommer ett litet hårtips:

Jag tror de flesta använder hårsnoddar när ni sätter upp håret osv?

Tänk på att använda klädda gummisnoddar UTAN sån där metallklämma som håller ihop själva snodden.
Leta efter snoddar som INTE har någon metallklämma, eftersom metallen sliter och skadar håret väldigt mycket.
Tänk också på att inte använda vanliga gummiband till håret, eftersom de också sliter och drar av massa hårstrån.

Källa: Lindas sminkblogg

Välkommen till min blogg

Presentation


Cha, Cha Biicheeas! Detta är jag , Jag heter Alba och är 99. I denna bloggen är det mycket bilder och en twist av mitt liv och min vardag! Jag älskar att sjunga, dansa vara med kompisar å göra det man gör i livet, alltså....Leva. Jag älskar också djur,

Fråga mig

17 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Länkar

Omröstning

Videoblogg är:
 Jätte bra! Gör det oftare!
 Bra! Men gör det inte så ofta!
 Jätte bra! Gör det när du vill.
 Helt Okej!
 Så där! Gör det ibland!
 Det är dåligt! Gör det bara ibland
 Dåligt" Gör det aldrig!
 Vet faktist inte...
 Bestämm själv...
 EHHHHHHHH................?

Arkiv

Fotar med:

 

Gästbok

translate this page?

Bloggar jag chekar in via bloglovin:

Cha, Cha biatches!

 Här på min blogg gör vi ALLT på mitt sätt! Innan du skriver nåt så tänk efter! ^^ You get it babe?  

Egoopics!

     


Ovido - Quiz & Flashcards